Pages

--Yang Ni Pun Best Jugak--

--Kalau Suka Klik Je--

Sunday 28 August 2011

Jalan-Jalan di Singapore







Semalam kali ke 3 aku pergi Singapore pada tahun ni..

Bukannya pergi melancong pun..

Teman ayah aku pergi mengundi je..

Semalamkan Singapore ada buat undi untuk President..

Ayah aku warganegara Singapore jadi wajib ar mengundi..

Lagi pun aku cuma jalan-jalan dekat WoodLand je..

Sebab ayah aku ngundi dekat situ..



Aku bukan ar nak cerita tentang pegundian tapi aku nk cerita tentang Trafik Light(lampu isyarat)di sana...


cuma gambar hiasan


Nape Trafik light???

sebab trafik light disana lain sikit dengan Malaysia..

Apa yang lainnya???

jika di Malaysia apabila di sempang jika kiri kanan jalan,
yang hendak membelok lampu isyarat warna merahkan..

tapi di singapore tiada lampu isyarat untuk membelok...
jika belah kanan lampu hijau
belah kiri pun hijau jugak...

yang jadi mangsa adalah yang hendak membelok 2..
kena tunggu seberang jalan xde kenderaan baru boleh belok...

mula-mula aku ingtkan lampu isyarat dia rosak..
tapi ni dah kali ke 3 dah..

sebelum ni aku pernah juga pergi Singapore tapi xperasan pun pasal lampu isyrat 2 sebab aku naik bas..

tapi kali ni naik kereta sendiri baru perasan..

tapi yang aku cerita ni dekat Woodland..

Tempat lain aku xtau pulak..



p/s : jika korang xpercaya pergi sendiri tengok n jangan lupa ajak aku sekali ea...nk itot!!!!kikiki


Kalau korang suka post ni jgn lupa like n share k
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

--Kalau Suka Klik je--