Pages

--Yang Ni Pun Best Jugak--

--Kalau Suka Klik Je--

Monday 15 August 2011

Selamat Datang Ke JalalRet Studio



Selamat Datang Ke JalalRet Studio


Korang mesti nak taukan apa yang best sangat dekat Jalalret Studio ni...

Bunyi macam GEMPAK!!!

kikiki....

Sebenarnya xde pape yang best pun...

Cuma kalau aku tulis Jalalret Studio tu maknanya adalah something yang aku nak ajar korang mengenai peng'editing' gambar...

hari ni aku nak ajar korang semua cara buat logo KOTA AFAMOSA...

Nak tau nape tiba2 je aku rajin bangat nak buat logo KOTA AFAMOSA ni????

Suka hati aku ar..kikiki


1) Mula2 korang lukis gambar di atas kertas..


2) Lepas 2 korang scan.Kalau xde scan korang boleh amik gambar guna hanset.Lepas gambar tadi dh ade dalam komputer..korang masukkan dalam Adobe PhotoShop..

Xtau mcm mane nak masukkan gambar???
Korang pegi dekat "File" - "Open..." lps 2 korang carik mana gambar korang simpan tadi




3) Kalau korang xtau kod warna yang korang nak guna 2..korang boleh guna "Eyedropper Tool"




4) Dah tau warna apa...korang boleh terus warnakan gambar tersebut menggunakan "Brush Tool"




5) Kalau korang ni tangan gigal(gigil) ataupun korang nak warnakan dengan banyk korang boleh guna 
"Paint Bucket Tool"...





6) Ok siap dh logo kita



Selamat Mencuba n Jumpa Lagi di Jalalret Studio


p/s : 
Sebenarnya ni assgnment aku untuk buat pelancongan di MELAKA..sebab 2 aku buat logo Kota AFamosa..kikiki..kalau korang nak buat gambar lain boleh ar ikut step2 td k...




Kalau korang suka post ni jgn lupa like n share k
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

--Kalau Suka Klik je--